(iii) Other revisionsa. Change in the duration of design rightsThe expiration of the duration of design rights was changed from “20 years from the date of registration of establishment” to “25 years from the date of application for design registra-tion”.b. Simplication of design registration application proce-dures (collective application for multiple designs and elimination of article classication table)Applications for the registration of multiple designs can now be led by a single written application.In addition, the “Table for Classication of Articles” will be abolished, and criteria will be set forth for “single design” consideration.c. Expansion of scope of indirect infringementsThe act of dividing articles into components and manufactur-ing or importing them, knowing they are infringing articles, is now deemed an infringement.d. Clarication of level of creativityThe revision has made clear that designs published in publica-tions or posted on websites will be considered materials that will become the basis for judging creativity, regardless of whether they are actually known designs.e. Expansion of design for a set of articlesThe revision permits design for a set of building s/graphic images or design for a set of articles that combines buildings/graphic images and articles, as well as the registration of partial design for a set of articles.f. Development of remediable procedures Even after the period designated by the JPO Commissioner, etc. has elapsed, an extension can be requested, provided that it is no more than a certain period. Even if the period of priority has lapsed, an application can be made in accordance with the priority claim within a certain period if there are legitimate reasons for the lapse. If a priority certicate was not submitted, a notication will be sent, and documents, etc. of the person who received the notication may be submitted.3) Partial Revision of Trademark ActThe Trademark Act was also revised to help public interest bodies, etc. build their brands and improve user convenience.(i) Abolition of limits on non-exclusive license pertaining to well-known trademarks of public interest bodies, etc.The granting of non-exclusive right to use well-known trade-marks indicating public interest bodies, etc. will be permitted, taking into consideration the wishes of the bodies to license brands that indicate them and have third parties manufacture products or provide services to revitalize regions.(ⅲ)その他の改正事項a. 意匠権の存続期間の変更意匠の存続期間の終期を「設定登録の日から20年」から「意匠登録出願の日から25年」に変更した。b. 意匠登録出願手続の簡素化 (複数意匠一括出願及び物品区分の扱いの見直し)複数の意匠についての意匠登録出願を一の願書で行うことを可能にした。また、物品区分表を廃止し、「一意匠」の対象となる基準を設けることとした。c. 間接侵害の対象拡大侵害品であることを知りながら構成部品に分割して、製造・輸入等する行為も侵害とみなすこととした。d. 創作非容易性水準の明確化刊行物やインターネット上で公開されている意匠について、実際に知られたものであるか否かを問わず創作非容易性の判断の基礎となる資料とすることを明記した。e. 組物の意匠の拡充建築物、画像の組物の意匠や、これらと物品を組み合わせた組物の意匠を認めるとともに、組物の意匠についても、部分意匠の登録を認めることとした。f. 手続救済規定の整備 特許庁長官等の指定する期間を経過後も、一定期間内に限り、その延長を請求することができるようにした。 優先期間徒過後であっても徒過した正当な理由があったときには、一定期間内の優先権主張を伴う出願を認めることとした。 優先権証明書の提出がなかったときに、通知をし、通知を受けた者の書類等の提出を認めることとした。3)商標法の一部改正商標法においても、公益団体等のブランド構築を支援し、また、ユーザーの利便性を向上させるため、改正を行った。(ⅰ)公益著名商標に係る通常使用権の許諾制限の撤廃公益団体等が、自身を表すブランドについてライセンスを行ったうえで第三者に製品の製造やサービスの提供等を行わせることにより、地域の活性化等に使用したいとのニーズを踏まえ、公益団体等を表示する著名な商標の通常使用権の許諾を認めることとした。116Chapter 3 第3章
元のページ ../index.html#118